Forex Davalarında Yetkili Savcılık Neresidir?

Forex davalarında yapılacak ilk iş savcılığa başvurmak olmalıdır. Forex şikâyetlerindeki temel suç TCK 157 ve TCK 158 düzenlemelerinde yer alan ‘ nitelikli dolandırıcılık ‘ suçudur. Savcılığa başvurulduğunda yapılması gereken Sermaye Piyasası Kurumu mevzuatı ise Türkiye Cumhuriyeti Kanunları hükümlerince mağdurun haklılığı delillerle ortaya çıkarılabilmektedir. Savcılığın süreci ciddiye alması için mağdurun şikâyetlerinin kanıtlanması ve planlanmış doğru bir yol izlenmesi gerekmektedir.

Forex Dolandırıcılık Dosyasına Takipsizlik Kararı

Bazen Forex mağdurları, yaşadıkları dolandırıcılık olayının farkına vardıklarında ani bir panik haliyle polise başvurabilmektedirler. Fakat bu durum dosyaya delillerin eksik eklenmesi gibi olaylardan dolayı savcılık tarafından takipsizlikle sonuçlanabilmektedir. SPK kapsamındaki mevzuatlar uygulandığı için, Forex davalarında iddia ve delillerin takibinin doğru ve eksiksiz yapılması gerekmektedir. Böyle bir durumun yaşanmaması için Forex davalarında yetkili avukatlarla birlikte süreci yönetmeniz tavsiye edilmektedir.

Forex Dosyasına Yetkisizlik Kararı

Önceden de belirttiğimiz gibi Forex dolandırıcılığında başvurulması gereken kurumlar savcılıklardır. Fakat vatandaşlar profesyonel avukatlarla birlikte iddianame oluşturarak savcılığa başvurmazsa çeşitli sorunlar meydana gelmektedir. Forex mağduriyetleri sonucunda oluşan şuçlar şikâyete tabidir. Şikâyete tabi suçlar kapsamında da başvurulan savcılığın yetkisiz olması gibi durumlarda dosyaya yetkisizlik kararı verilerek mahkemece yetkili görülen savcılığa dosya aktarılabilmektedir. İkinci savcılık da yetkisiz olarak değerlendirilirse 5271 sayılı Ceza Mahkemesi Kanununun 161. Maddesine, 6217 sayılı kanunun 21. Maddesiyle eklenen 7.fıkrası gereği, dosya en son yetkisizlik kararını çıkartan Cumhuriyet Savcısı tarafından kendi bağlı olduğu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yetkili savcılığın belirlenmesi için gönderilecektir. Bu durumda da süreç bir hayli uzayacak ve mağdurun kayıp oranı artacaktır. Bu sebeple savcılığa başvurmadan önce profesyonel avukatlarımıza danışarak Forex yatırım dolandırıcılığına karşı açılan dava süreci yönetebilirsiniz.